xoves, 3 de abril de 2014

Crítica literaria [6], Xosé Manuel Eyré, Galicia Confidencial Tendencias

Literatura intelixente para mozos e mozas intelixentes

Ledicia Costas, en Recinto gris escribiu unha preciosa historia de liberación persoal e colectiva. Pola súa banda, Carlos Negro, autor de Penúltimas tendencias, incide tamén, niso, na uniformización despersonalización disfrazada de mordenidade cando en realidade non é máis que mediocriade supersexy, fashion antes muerta que sensilla. Crítica de Xosé Manuel Eyré.


Por GC Tendencias | Vigo | 21/03/2014

Carlos Negro, autor de Penúltimas tendencias, incide, precisamente e tamén, niso, na uniformización despersonalización disfrazada de mordenidade cando en realidade non é máis que mediocriade supersexy, fashion antes muerta que sensilla , marca disney ou “evax fina y segura”, tanto ten. E é, ademais, a de Carlos Negro unha poesía de moi alto valor estético, non un simple alegato en prosa recurtada, dato a ter moi en conta. Pero que moi en conta.

O poemario de Carlos negro ben podería aparecer en colección para adultos, se falamos da súa calidade, do seu valos estético, dos versos perfectamente medidos que marcan ritmos ao servizo dunha discursividade climática onde os símbolos empegados atopan iluminación, da figuración ou das estruturas perfctamente calculadas. Mais é que, primeiro, o seu destinatario preferente son os mozos e mozas, ou, mellor, mozas e mozos, e, en segundo lugar, non por seren elas e eles destinatarios preferentes os textos teñen que ter menos calidade. Cunha linguaxe que garante a presenza de temas  e estereotipos da moza feita a imaxe e semellanza das mensaxes de revistas ( Superpop, por exemplo), libros ( os de Fecerico Moccia ou tamén Harry Potter) ou cancións (Justin Bieber, Beyoncé), Carlos Negro dá voz a un eu lírico que identifica a moza rebelde, a moza que non se quere deixar atrapar no espello do superfluo uniformizador mediante a despersonalización cegadora. 

Material explosivo, cada poema é iso, material explosivo. Para mozas e mozos que pensan e non se compracen coa despersonalización grupal materializada desde mensaxes e intereses  costumistas megafashion,  baleiros de calquera calquera cousa que non sexa o consumismo teledirixido da imaxe insubstancial.

E han perdoar que o crítico non queira dar máis pistas, na crenza de que a insinuación é convite a excesiva profusión no espido da obra pode incentivar o saber pasivo e estéril.

Porque estas son lecturas para moz*s intelixentes. Mais cómpre tamén docentes intelixentes e preocupados pola formación humana dos alumn*s, docentes que no ensino estean par algo máis que gañar as fabas.

Ningún comentario:

Publicar un comentario